Tankarna snurrar på i 120


Har varit ledig idag för att jag hade en dubbel körlektion som jag körde, sen har jag varit hemma och tvättat och styrt lite med grejer som vi ska flytta.

Sen körlektionen idag är jag väldigt klyven sitter hela tiden och funderar, de i min närhet säger en sak och läraren en annan. Vad ska man lita på eller ska man bara gå på sin magkänsla? Det är frågan. Det bästa kanske är att lita på sina kunskaper och bara köra på helt enkelt. Fan så svårt det ska vara. Att lita på mina egna kunskaper har aldrig varit min starka sida, det har man hört ett x antal gånger i skolan. Kanske kan det vara så att man är rädd för att säga vad man kan för man inte vill att det ska låta som att man skryter. Men egentligen är det väl inte att skryta när man bara litar på sina egna kunskaper och visar vad man går för.
Man måste ju det för att komma någonstans, annars kommer man stå och trampa på ett och samma ställe och aldrig utvecklas. Nee nu jävlar måste jag lära mig att lita på vad jag kan, man vet ju så väl vart ens gränser går för vad man kan och inte. Är det så att man gör fel, jaa var så god en erfarenhet rikare.



Nee nu blir det att köra järnet :)


Kommentarer
Postat av: Ninnie

Hej sussie.

Vilken bilskola kör du för? Jag var iväg och gjorde en intensivare på två veckor, blev sammanlagt 20 lektioner. Min lärare sa att jag var duktig första veckan, men sen började han trycka ner mig jättemycket andra veckan. Jag skulle kört upp på fredagen den 23 oktober men ändrade min uppkörning pågrund av bilskolan sa att jag inte var redo. Flyttade den till kisa, den 3 november istllet.

Bilskolan ville att jag skulle ta fler lektioner men jag sa nej, för man är ju inte gjord av pengar liksom. Körde typ tre gg med pappa innan uppkörningen och det gick bara bra. kvinnan på uppkörningen tyckte jag körde bra så jag fick ett körkort.



Låt ingen trycka ner dig. Bilskolorna gör såhär för att få pengar. OCH man kan alltid göra uppkörningen flera gg. Sattsa när du kan, jag ångrar att jag flyttade min.

:) mvh ninnie

2009-11-11 @ 20:32:55
Postat av: Sofie Gabrielsson(Bf3b)

Hej sussi!

Jag har kört 26 körlektioner, hade uppkörningen i fredags och kuggade på 2 grejer. Min körskolelärare tycker att jag är jätte duktig och trodde verkligen att jag skulle klara det!

Fler körlektioner "garanterar" inte att du klarar uppkörningen, men jag känner att de får kosta det det kostar, men jag har bara en dubbellektion inbokad innan nästa uppkörning och får köra mycket hemma!

Lyssna på de körskolan säger, men det är DU som tar besluten och du känner dig själv bäst!

Kram/sofie

2009-11-17 @ 17:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0