Dessa kläder

Här sitter och skriver när jag egentligen borde sova vid den här tiden.
Men jag fastade vid tv:n så jag ska gå och lägga mig vart efter..
Kom bara på och tänka på en sak, jag var nere och försökte hitta något som jag kan ha på mig på lördag. Och det hittade jag men gu vad svårt det ska vara, man velar fram och tillbaka hela tiden om vad man ska ha på sig på en fest.
I alla fall jag, och sanningen är den att jag har inte så jätte mycket "fin kläder" eller vad man kallar det alltså typ som man har på fest eller så.
För sen jag började jobba på TR, så springer man runt i sina mjukisbrallor, gamla linnen och tjock tröjor. Hur snygg känner man sig då liksom "skit kläder" och inget smink det är så jag går om dagarna när jag jobbar. Visst det är väldigt skönt men man känner sig inte så vidare värst snygg om jag säger så. Och då blir det automatiskt för mig att jag inte går och köper på mig massor av fest kläder och liknande för man använder det så sällan. Som när man gick i skolan t ex då gjorde man sig i ordning varje dag och då är det ju lite roligare att köpa såna kläder när man vet att man använder det.

Men jag fick i och för sig ett paket med kläder igår som jag har beställt så det är ju inte så att jag sitter utan, haha.
Men det jag försöker säga är det att det inte blir samma sak när man typ går "arbetsklädd" hel dagarna. 

Jag har i alla fall löst det där med kläderna till festen fick bli en lite halv hög kjol som  jag fick i julklapp som jag bara hunnit använda en gång, och sen ska jag ta något av linnena som jag fick hem igår. Får se vilket av dem det blir :)
Älskar den där kjolen i alla fall :)

Nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0