Kräftstjärtar

Är rätt förvånad själv att jag fortfarande är vaken trots att jag gick upp så tidigt. Klockan ringde 04:50 i morse, jag och älsklingen skulle upp och ta ett varv på sjön för att kolla kräftburarna. Vi vet inte riktigt hur många det blev men skulle tippa på något mellan 25-35stycken, det är rätt bra för första fiske turen för i år. Vi ska fiska hela helgen med, så det blir inte mycket att sova för vi kommer kolla burarna väldigt ofta. Men det är rätt spännande att se hur mycket man får. Senare i augusti vankas det kräftskiva. Hoppas vi får mycket så det kan bli som vi tänkt (a).

Det har regnat som fasen i natt, vi som sover på loftet och det är plåt tak på huset så det låter rejält måste jag säga. När det var som värst lät det som att det skulle gå igenom taket. haha.
Men det värsa av allt i morse när jag vaknade hade jag värsta fläskläppen och då menar jag VÄRSTA, nästan hela högra insidan av underläppen var svullen. Vet inte vad det kan bero på. Jätte lustigt, har i o för sig en lite finnen en bit under läppen, men en liten finne kan väl inte ge en sån kraftig reaktion. Att man får fläskläpp på insidan av läppen då. Eller?
Den har i alla fall lagt sig lite, men bara lite. Var lite krångligt att käka frulle kan jag lova. haha. och jag ser en aning snekäftad ut när jag ler/skrattar.
Det är bara så himla skumt.

Nu mina vänner ska jag vara duktigt och riva tapeter och ta bort lister för här i huset händer det grejer ska jag få be att tala om att det händer grejer här i huset. Jag bar alängtar tills det blir klart för det kommer bli jätte fint :)


Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0