Recept

Hittade ett jätte gott och enkelt recpet på torsk i ugn. Både jag och Martin gillar fisk, men jag tycker det är svårt att komma på någon bra fisk rätt som är skapligt enkel. För i detta hus kommer det aldrig in några fiskpinnar.  Men har hittat ett jätte bra recept som jag testade i tisdags.

Detta recept hittade jag på www.tasteline.com

4 pers.

1 block torskfilé
3 hårdkokta ägg
1 dl frysta ärter
salt och peppar
4 tsk margarin
1 msk vetemjöl
3 dl mjölk

Tina ett torskblock. Lägg i en ugnsfast form i lagom storlek.
Skär äggen i äggskärare en gång på ledden och en gång på tvären så det blir små bitar.

Smält margarin i kastrull, strö över vetemjöl rör om. Tillsätt all vätska på en gång. koka upp under omrörning, krydda med salt och peppar efter smak. Tillsätt ärtor och ägg.

Häll såsen över torskenGrädda mitten av ugnen ca 30-40 min. Är lite olika beroende på ugn. 200 grader.

Servera med potatis, potatismos. Gärna en grön sallad till.
Populär hos barn.

/ Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0