Skänker en liten tanke till miljön

Måste bara skriva en sak här innan jag går ut och jobbar lite med tv rummet.
Jag käkade nudlar förut och kom och tänka på en sak. När jag åt det för ett tag sen så åt jag ica:s nudlar, och snacka om att lägga ner mycket "arbete" på det. Ni vet att det är en kryddpåse med i nudelpåsen, jag råkade ta sönder kryddpåsen. OCH vad ligger där i då??
En påse till såklart, hallå snacka om onödigt. Vi snackar mycket om att spara på miljön att vi måste bättra oss och jag kan tänka mig att alla onödiga förpackningar skulle spara rätt så mycket på miljön.
Fattar inte varför man ska ha två påsar, den innersta var genomskinlig (stavning?) och den yttersta vad silverfärgad, jag menar var det snyggheten de ville åt så ta enbart den silvriga då i stället för två påsar.

Har en till sån där grej om förpackningar, ni vet de där nya ballerina förpackningar som gick/går på reklam. Två pack ballerina. Där har vi ju också kaka på kaka, jag och Martin mamma satt och prata om just ballerina. å köper man en påse som det ligger typ 5 påsar i med två kakor i varje. Hallå, man kan väl köpa det gamla hedliga paketet och sen lägga i en lite burk om man endast ska ha två kakor med sig. Visst det är väl för att de ska tjäna pengar, men glömmer de bort miljön eller??

Känns som att det är en bagatell men ändå, jag hakade upp mig på det.

Håller ni med om att det är onödigt med alla dessa extra förpackningar???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0