Här snackar vi attityd

Som ni vet så har jag jobbat torsdag-fredag. Jag jobbade på ett frita och på avdelningen är barnen från 6-10 år ungefär. Jag kom och tänka väldigt mycket på vilken attityd vissa barn har. När jag var i den åldern så var de tingen som tjafsade emot en lärare något speciellet. Eller var dryg och sådär.
Medan vissa nu kan stå och vara väldigt dryga mot lärarna. De svär jätte mycket, visst vi kanske svor någon gång, men inte på samma sätt. De svär liksom åt varandra med rätt vassa ord.. Jag säger inte att alla är så utan att det finns några som gör och beter sig så..
Under bara de gångerna jag jobbat som vikarie så har jag varit med om en hel del konversationer och situationer som barnen har tjafsat emot, varit dryga, snackat om saker som de inte ens borde veta vad det är i den åldern. Det är fasiken lite skrämmande.
Eller är det bara jag som tycker att det går för långt??
jag tycker att detta är rätt intressant att diskutera, jag och en till lärare på frita diskuterade det här och kom fram till en hel del.

Skriv gärna en kommentar om vad ni tycker.  Kul att se om ni tycker något helt annat eller kanske samma som mig. Så skriv gärna :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0